Plan foar autolij Snits ferdielt ûndernimmers: "Wy binne gjin Amsterdam"

Undernimmers beprate harren soargen mei gemeentemeiwurkers © Omrop Fryslân, Casper Slotboom
Tusken 12.00 en 18.00 oere hast gjin auto's mear yn de binnenstêd fan Snits. Dat plan wol de gemeente Súdwest-Fryslân no útwurkje.
Yn oktober 2023 komt der in proef, seit wethâlder Michel Rietman: "Dat is bewust na de Sneekweek. Het geeft ons de ruimte om voorbereidingen te treffen. We zetten niet zomaar het centrum op slot, er moeten bijvoorbeeld borden en camera's komen om het te controleren."
Ympresjes fan in autolij Snits © Omrop Fryslân, Casper Slotboom
It autolij meitsjen fan Fryske binnenstêden giet dreech. Op It Hearrenfean wurdt deroer praat, ek yn Wolvegea en Drachten klinke soksoarte lûden.
"Het heeft natuurlijk impact op de manier van handelen", seit de wethâlder. "Je hebt een bepaald gedrag, je rijdt op de automatische piloot door de binnenstad van Sneek. Je moet dus toe naar gedragsverandering."
"Daarnaast is iedereen toch bezorgd wat het betekent. Niet alleen voor de inwoners, maar ook voor de ondernemer. Bezoekers parkeren nu voor de deur, komen die straks dan wel in mijn winkel? Daarom is het goed om iedereen te betrekken bij deze pilot, zodat we dat mee kunnen nemen in de voorbereidingen."

Undernimmers ferdield

Dy soargen komme goed nei foaren op de ynformaasjejûn fan ûndernimmers: "Ik maak mij wel zorgen over het voortbestaan van mijn winkel", seit Jan Gert de Vries. Hy is eigener fan in tassewinkel.
"Op dit moment maken wij veel gebruik van het laden en lossen. In ons bedrijfsmodel redden wij het niet altijd om buiten de autoluwe tijden aan te vullen. Als wij niet in staat zijn om de klant van spullen te voorzien, wordt het lastig."
Je moet van een binnenstad ook geen spookstad maken.
Undernimmer Jan Gert de Vries
"Wy binne gjin Amsterdam", seit sigareboer Sjoerd Hettinga. "Dêr witte minsken dat se 10 minuten rinne moatte om yn it sintrum te kommen. Se ferlykje ús hieltyd mei Grins. Dêr wenje 200.000 minsken. Dat binne der sân kear sa folle as by ús. Dit plan is funest foar de winkellju."
"Dat een stad autoluw moet worden, snap ik wel", seit De Vries, "maar je moet van een binnenstad ook geen spookstad maken. Ik heb zelf weinig steden kunnen ontdekken waar het echt een succes is geworden. Ik vraag me af of een provinciestad zoals Sneek hierbij gebaat is."

'Hoe minder auto's, hoe beter'

Op de ynformaasjejûn oerhearskje de soargen. Dochs binne der ek positive lûden: "Wy binne der as ûndernimmers hiel wiis mei", seit Sibold Jellema, fan de feriening Ondernemend Sneek. "It is goed dat wy earst in pilot dogge. Dêrút kinne wy sjen watfoar effekt oft it hat." Neffens Jellema is it wol in utopy om eltsenien efter dit idee te krijen.
Het maakt de stad een stuk aantrekkelijker.
Undernimmer Eric Hubers
"Hoe minder auto's hoe beter, wat mij betreft", seit hoarekaûndernimmer Eric Hubers, "Dat maakt de stad een stuk aantrekkelijker. Het zorgt voor een stukje duurzaamheid, een stukje groen en extra veiligheid."
"Voor de mensen die er zitten is het een last. Denk aan bevoorrading of mensen die niet goed ter been zijn. Dat zijn nu nog vraagtekens."
Foar de gemeente sil it nei alle gedachten in flinke put wurde om eltsenien mei te krijen. Nei de proef yn oktober 2023 wurde de resultaten evaluearre, dêrnei falt der pas in definityf beslút.