Week 2

Trainingen week 2

Training 1 3 x 3 minuten en 1 x 2 minuten hardlopen, tussendoor 2 minuten wandelen Training 2 3 x 3 minuten en 2 x 2 minuten hardlopen, tussendoor 2 minuten wandelen Training 3 4 x 3 minuten en 2 x 2 minuten hardlopen, tussendoor 2 minuten wandelen Wij zijn nu in week 2. Wil je nog beginnen met 'Fit mei Femke', dan kan dat prima. Start gewoon met week 1. Aan het eind van dit schema is dan nog wel ruimte genoeg in de trainingen om op een verantwoorde manier mee te doen aan de Simmer yn Fryslân-loop.
(advertinsje)

Podcasts week 2

  • Fit mei Femke: wike 2 - training 1
  • Fit mei Femke: wike 2 - training 2
  • Fit mei Femke: wike 2 - training 3

De podcasts van Fit mei Femke voor week 2 staan nu klaar! Elke week komen er drie nieuwe trainingen online. Die zijn hieronder te beluisteren. Ook zijn de podcasts te beluisteren op de Omrop-app, maar dan moet je wel de beschikking hebben over internet terwijl je hardloopt. De podcasts zijn ook te vinden op iTunes.

Wil je de podcasts downloaden en zelf op jouw telefoon of mp3-speler zetten? Dat kan natuurlijk ook. Je kunt kiezen voor een podcast met of zonder muziek.
Voor PC/laptop: Klik met de rechter muisknop op de link hieronder en kies voor 'Link opslaan als'.
Voorr Android: Houd de link van de podcast ingedrukt en kies dan voor 'link opslaan'. De podcast is dan te vinden in 'Downloads' (werkt alleen in browser, niet in omrop-app)
Voor iOS: de podcasts zijn ook te vinden op iTunes.

Podcasts week 2 met muziek:
Download hjir de podcast 'wike 2 - training 1 - mei muzyk'
Download hjir de podcast 'wike 2 - training 2 - mei muzyk'
Download hjir de podcast 'wike 2 - training 3 - mei muzyk'

Podcasts week 2 zonder muziek:
Download hjir de podcast 'wike 2 - training 1 - sûnder muzyk'
Download hjir de podcast 'wike 2 - training 2 - sûnder muzyk'
Download hjir de podcast 'wike 2 - training 3 - sûnder muzyk'

De podcasts zijn ook te vinden op iTunes.

Jaring de Groot geeft advies over schoenen en kleding

"Bezuinigen op de aanschaf van hardloopschoenen, is bezuinigen op het verwerven van hardloopplezier"

Drie belangrijke zaken: pasvorm, schokdemping en stabiliteit. Voor een goed advies is het het beste om naar een hardloopspeciaalzaak te gaan. Heb je een paar oude hardloopschoenen, neem ze dan mee. Het kan één en ander zeggen over je looppatroon. Loopschoenen kunnen worden onderverdeeld in drie hoofdcategorieën: neutraal, naar binnen lopen (overpronatie) en naar buiten lopen (supinatie). Bij de meeste hardloopspeciaalzaken wordt een filmpje gemaakt van je loopgedrag en op basis daarvan worden de goeie schoenen aangemeten.

Bij de meeste mensen in de ene voet groter dan de andere voet. Koop je schoenen op basis van de grootste voet. En koopje schoenen altijd een beetje groter dan de maat van je gewone schoenen. Schoenen zijn er in veel breedtematen. Ook dat is belangrijk.

Goeie hardloopkleding is comfortabel en functioneel. Je moet je er dus goed in kunnen bewegen.

Het beste is om in verschillende lagen ademende kleding te trainen. Dus lichte kleding die de warmte goed kunnen vasthouden, maar waarbij het zweet wel weg kan komen. Het doel van de lagen is om afkoeling te voorkomen. Het zweet wordt vanuit de verschillende lagen afgevoerd eb daardoor wordt je minder snel koud. Bovendien kun je bij warm weer een laagje uitdoen. En je kunt beter wat teveel kleren aanhebben als te weinig. De hardloopspeciaalzaak heeft zoals bij schoenen ook heel veel keus en meestal ook nog in moderne kleuren.

Jaring de Groot

Fit mei Femke vlog 1

Benijd hoe't mei Femke har eigen training giet? Besjoch dan har vlog.

13 september: de Simmer yn Fryslân-loop

    (advertinsje)