Omrop goed beluisterd bij ontbijt

23 jun 2016 - 09:51

De luistercijfers van het ochtendprogramma ‘Fryslân fan ‘e moarn’ zijn sterk gestegen. Ook over het algemeen blijft Omrop Fryslân Radio het goed doen. De zender heeft met een marktaandeel van bijna 20% zijn positie als marktleider in Fryslân nog verstevigd. Dat blijkt uit de laatste meting van het NLO, het Nationaal Luister Onderzoek.

Een van de opvallendste stijgingen is te zien bij het radioprogramma ‘Fryslân fan ‘e moarn’ met presentator Jacob Stelwagen. Het marktaandeel van het programma is in een jaar tijd verdubbeld. Volgens Jacob Stelwagen komt de stijging vooral door het nieuwe format dat afgelopen jaar is ingegaan. “Eerst was het een nieuwsprogramma en niet meer dan dat. Nu zou ik zeggen dat het een ochtendprogramma is met ruimte voor belangrijk nieuws. Dat is net een wat andere insteek, die om een andere toon vraagt en beter in deze tijd past.”

Maar er zijn meer veranderingen, zo zitten er ook andere onderdelen in het programma. “Er is een quiz en dus meer interactie met de luisteraars. Dat geeft een andere, lossere sfeer. Ook is er minder sprake van herhaling van items en doen we zoveel mogelijk live.” Er is meer variatie in onderwerpen, dat komt ook door de collumnisten en Meunsternimmers, de ‘mediawatchers’ van het programma. Die komen vaak met onderwerpen waar anders niets mee wordt gedaan. “Eigenlijk kun je zeggen dat het programma dynamischer is geworden en dat juist die extra dynamiek goed werkt”, aldus Jacob Stelwagen.

Naast ‘Fryslân fan ‘e moarn’ doen ook de andere radioprogramma’s het goed. Over het algemeen is het marktaandeel van de radioprogramma’s van Omrop Fryslân flink hoger dan een jaar geleden.

Noot voor de redactie:
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met de afdeling Marketing & Communicatie: 058 299 7876.

Deel dit bericht op:
(advertinsje)