Dubbele boodschap in Friese toeristische campagnes

'Het andere Friesland', zo wordt Zuidoost-Fryslân in de markt gezet om toeristen te trekken. Maar er wordt vaak nog exclusief gedacht aan het Friese Merengebied, de Waddeneilanden, de oude steden en bijvoorbeeld nog Gaasterland. De nieuwe campagne 'Het andere Friesland' net het zuidoosten in het licht zetten, dat ook een hoop te bieden heeft.
© Omrop Fryslân, René Koster
Maandag presenteerde die regio zich trots op het Fries Toerisme-congres. Opmerkelijk is echter dat de grote 'Visit Friesland-campagne' van Merk Fryslân hier haaks op staat. Met als motto 'Leve het water' wordt daar weer juist op de Friese klassiekers ingezet.
Volgens Wiepkje Hoekstra van 'Het andere Friesland' is de keuze voor die grote publiekstrekkers wel te begrijpen. "Bovendien hebben we bijvoorbeeld met de Turfroute ook voor de watertoerist een mooi aanbod!" Volgend jaar is het thema 'Ode aan het landschap'.
Verslaggever René Koster op het congres over toerisme
© Omrop Fryslân, René Koster