Merk Fryslân mikt op rust zoekende toerist met nieuwe campagne 'Druk, hè?'

Marketingorganisatie Merk Fryslân lanceert donderdagmiddag de nieuwe campagne 'Druk he?'. Met de actie wil Merk Fryslân inzetten op het ontlopen van grote massa's toeristen en het kiezen voor kwaliteitstoerisme.
© Postema Media
Martin Cnossen fan Merk Fryslân oer de nije kampanje
Volgens Merk Fryslân willen steeds meer toeristen niet meer het massale en drukke tijdens hun vakantie. 'Detourvakanties', om de massa's internationale toeristen te ontlopen, zijn de trend.

Rust en ruimte

"We vinden het belangrijk de toerist aan te trekken, die bewust kiest voor de rust en ruimte die Friesland biedt", zegt directeur Martin Cnossen. "Bovendien hebben wij de 11fountains, dus genoeg plekken voor die originele selfie."
De campagne van Merk Fryslân wordt om 18.00 uur donderdag officieel gelanceerd met verschillende foto's op Facebook.