Heerenveen-supporters delen 20.000 posters uit tegen negativiteit: #doeslief

Twee supporters van SC Heerenveen zetten een actie op touw op de club weer wat positiever op de kaart te zetten. Ze zijn klaar met de negativiteit die er rond hun club heerst en hebben daarom posters gemaakt met de tekst #doeslief, die verwijst naar de hashtag op Twitter. Zondag delen ze voor de thuiswedstrijd tegen NAC 20.000 posters uit aan de supporters.
© Omrop Fryslân
De twee initiatiefnemers zijn Oeds Willem Miedema uit Amersfoort en Henk Hunneman uit Soesterberg. Zij hopen dat fans de poster tussen de 19e en 20ste minuut boven hun hoofd willen houden onder de wedstrijd tegen NAC Breda.
"We hebben genoeg van de negatieve aandacht van de club én om de club heen", zegt Miedema. "Er zijn veel bestuurlijke veranderingen geweest, sportief gaat het niet heel goed, de toeschouwersaantallen lopen terug. Maar wij vinden ook dat de club veel positieve kanten heeft. Daar willen we op een ludieke manier de nadruk op leggen."
10-5 doeslief
Sportclup Heerenveen bestaat bijna 100 jaar. De twee willen dat alle betrokkenen achter de club gaan staan en hun eigenbelang opzij schuiven. "Het is een oproep aan iedereen om een punt te zetten achter de verdeeldheid. We moeten de samenwerking zoeken, in het belang van de club."