Nieuwe campagne 'Geland' moet Noordoost-Fryslân op de toeristische kaart zetten
De toeristische ondernemers in Noordoost-Fryslân starten een nieuwe campagne om hun gebied beter op de kaart te zetten. Het centrale thema van de campagne van de stichting Regio Marketing Toerisme is 'Geland'. De campagne moet het beeld uitstralen dat mensen met een druk bestaan tot rust kunnen komen in Fryslân.
Volgens de stichting Regio Marketing Toerisme, die 400 ondernemers vertegenwoordigt, heeft Noordoost-Fryslân alles waar een toerist om vraagt: een historische stad, De Fryske Wâlden en het Waddengebied. De stichting is in 2014 opgericht om de toeristische sector op één lijn te krijgen. Nu da is gelukt, is het tijd voor een volgende stap: de regio nog beter naar buiten brengen.
"Er wordt nog altijd gedacht: Noordoost-Friesland dat is best ver weg", weet Liesbeth Schievink van de stichting Regio Marketing Toerisme. "Maar we hebben hier alles in huis. We veranderen vandaag naar 'Land in Friesland', een heel compleet land."
Buiten het seizoen
Over gasten hebben horeca-ondernemers in Noordoost-Fryslân vooral in de zomer niets te klagen. Schievink: "Het gaat hartstikke goed met het toerisme. Zeker in het zomerseizoen zitten de meeste accommodaties vol. Maar buiten het seizoen hebben we nog volop ruimte om mensen te verwelkomen. Het is hier zo prachtig. Je zit het ene moment met je voeten in het wad en het andere moment sta je midden in de Noardlike Fryske Wâlden."
Populaire vlaggetjes
De plannen voor de nieuwe campagne worden maandagavond verder toegelicht. Eén onderdeel van de campagne is al wel naar buiten gekomen. Rondom in het gebied zijn vlaggetjes opgehangen met de tekst 'Geland'. Die vlaggetjes zijn in ieder geval erg populair: de meeste zijn meegenomen. Schievink: "We hebben negentig vlaggen in de regio gezet op heel veel verschillende plekken. Een aantal daarvan is weggehaald. We weten ook dat mensen ze hebben meegenomen en dat vinden we fantastisch."
Ook online wordt er volop reclame gemaakt voor Noordoost-Fryslân. "We laten in een beeld zien hoe je hier vanuit je drukke leven ontzettend goed kunt landen."