Waddengebied krijgt PR-opknapbeurt met 'Visit Wadden'

U en ik weten wel hoe mooi het Waddengebied is, maar dat geldt niet voor iedereen. Het promoten van de Wadden kan nog beter, al helemaal omdat de drie toeristische organisaties die zich hiermee bezighouden, dat niet met elkaar doen. Vanaf donderdag wordt dat anders, Merk Fryslân, Holland Boven Amsterdam en Marketing Groningen komen met z'n drieën met een campagne om de Wadden op de kaart te zetten.
Sympoasium oer it Waadgebiet
De campagne wordt donderdag officieel gelanceerd op een groot symposium over het Waddengebied, in De Harmonie in Leeuwarden. Doel van visitwadden.nl is om meer, kleinschalig en duurzaam toerisme te ontwikkelen, maar ook om de leefbaarheid in het gebied te vergroten en de krimp tegen te gaan.
Op de website zijn verhalen te vinden over alle eilanden en over de waddenkust in Fryslân, Groningen en Noord-Holland. En er staan wandel- en fietsroutes op, en allerlei andere activiteiten die er op de eilanden worden georganiseerd.
De campagne om de Wadden te promoten wordt betaald door het Waddenfonds en de provincies Fryslân, Groningen en Noord-Holland.