Hackathon voor suggesties communicatie FIER

30 aug 2018 - 11:42

De eerste schooldag voor de studenten Online Contentcreator aan de NHL Stenden Hogeschool in Leeuwarden is behoorlijk pittig. Ze schrijven in de Kanselarij in Leeuwarden 24 uur lang aan een uitgebreide online reclamecampagne voor stichting Fier. 'Van vier tot vier voor Fier' is dan ook het motto.

Foto: Joppe Spaa

De tweejarige opleiding Online Contentcreator aan de NHL Stenden hogeschool is nieuw. Tien studenten hebben zich er voor ingeschreven. Om de opleiding nog wat meer te promoten is de actie voor stichting Fier bedacht. En Fier, een stichting die zich inzet voor slachtoffers van geweld uit afhankelijkheidsrelaties, is één van de weinige goede doelen die nog niet actief donateurs werft. 'Eind november gaan we van start met onze nieuwe campagne en we zijn echt enorm benieuwd naar de ideeën van de studenten', zegt Sonja Oclin van Fier.

De studenten worden een etmaal lang bijgestaan door hun eigen docenten maar ook door oud-studenten die inmiddels hun sporen in de communicatie hebben verdiend. Cliënten van Fier zorgen voor taart zodat de hackathon voor de studenten een beetje draaglijk.

(advertinsje)
(advertinsje)