Conflict over nieuwe website Friesland Style

Ondernemer Albert Hendriks van reisorganisatie Friesland Holland Travel Service is niet te spreken over Merk Fryslân. Merk Fryslân is het marketingbureau van de provincie en dat had aan Hendriks gevraagd om arrangementen aan te leveren voor de nieuwe website Friesland Style. Hendriks stemde daarmee in en een nieuwe medewerker van hem heeft drie dagen gewerkt om de arrangementen met foto's en een verhaal voor de website te maken.
Directeur van Merk Fryslân Martin Cnossen heeft volgens Hendriks, zonder aankondiging ineens 24 van de 34 arrangementen van de website gehaald. De reden die hij daarvoor te horen kreeg was dat Friesland Holland op de site te veel aanwezig was, waar anderen in verhouding minder aandacht kregen.
Volgens Cnossen wil de nieuwe website alle ondernemers gelijke kansen geven om arrangementen te plaatsen. Als een ondernemer daar dan 34 arrangementen op zet, is dat wel erg veel. Dat zorgt ervoor dat de website te veel naar een ondernemer neigt in plaats van dat iedere ondernemer relatief evenveel aandacht krijgt. De website is bedoeld voor individuele ondernemers. Hij vindt dat Merk Fryslân met het toestaan van het plaatsen van tien arrangementen Hendriks royaal tegemoet is gekomen.