Boekingen door nepnieuws gemummificeerd lijk escape-room

19 des 2016 - 18:24

Het brengen van nepnieuws over een gemummificeerd lijk lijkt goed uit te pakken voor de escape-room in Heerenveen. Het bedrijf zegt dat de boekingen binnenstromen. De telefoon staat roodgloeiend, zegt William Kuiper.

Het nepnieuws was een actie van een reclamebedrijf, zegt Kuiper. Het was niet de bedoeling dat het zo zou lopen, maar het heeft wel gewerkt. de politie was er niet blij mee. Ze hebben er veel werk van gehad. Kuiper is met een doos gebak op het politiebureau geweest om zijn excuses aan te bieden. Hij heeft ook uitgelegd hoe het zo kon lopen.

Decorbouwers

Decorbouwers waren op zolder geweest met het nep lijk, dat onderdeel is van de escape-room. Mensen die daar komen, moeten raden wat er is gebeurd. Omdat één van de bouwers zijn auto verkeerd had geparkeerd kwamen de polities erbij. De wilden ook wel even naar het lijkt kijken. Daar is een foto van gemaakt en die is bij het reclamebureau van de escape-room terechtgekomen. Daar kunnen we wel wat mee, dacht de man van het bureau. Hij had de vrije hand gekregen van de escape-room en heeft er een nep-nieuwsbericht bij bedacht en het gepubliceerd.

(advertinsje)