Leeuwarder bedrijf heeft primeur met Garfieldgame

23 nov 2016 - 16:33
  • Tim Laning oer it spultsje Garfield vs Hot Dog

Het Leeuwarder bedrijf Grendel Games heeft een game ontwikkeld om kinderen te leren hoe ze gezonder kunnen leven. Het spelletje heet Garfield vs Hot Dog. De dikke rode kater is een bekend figuur uit de strips van Jim Davis. In het spelletje zijn Garfield en zijn vrienden zo dik geworden dat ze niet meer samen spelen. Spelers van de game helpen de kater om meer in balans te komen.

De game is gemaakt met De Friesland zorgverzekeraar als partner en wordt donderdag gepresenteerd.

Liever lui dan moe

Grendel Games maakt vaker spelletjes met een sociaal maatschapplijk karakter. Uit onderzoek bleek dat obesitas bij kinderen steeds meer voorkomt en daar wilde het bedrijf iets mee doen. "We hebben anderhalf jaar aan de game gewerkt, in samenwerking met universiteiten over de hele wereld. Kinderen over de hele wereld hebben de game getest. De reacties waren positief" vertelt Tim Laning van Grendel Games. "Met dit spel willen we kennis overdragen aan de kinderen, maar op een jolige manier brengen we die boodschap. Garfield staat er immers om bekend liever lui dan moe te zijn en hij houdt van lekker eten."

Wat vindt de schepper van Garfield ervan?

"Het duurde lang, maar uiteindelijk hebben we een persoonlijk gesprek gehad met Jim Davis. Eerst begreep hij niet wat onze bedoeling was, maar later vond hij het een sympathiek idee. Laten we samen de wereld verbeteren zei hij."

(advertinsje)