"Postservicepunten in de winkel kunnen financieel niet uit"

03 aug 2016 - 11:56

PostNL moet de verlaging van de vergoeding voor winkeleigenaren met een postservicepunt terug draaien. Dat is de inzet van een kort pleit van brancheorganisaties VVP tegen PostNL.

Het postbedrijf heeft de vergoeding voor winkeleigenaren met een servicepunt tussen de 25 en 40 procent verlagen. Het was 30 cent per klant en dat wordt nu zo'n 20 cent. Dat scheelt de ondernemers soms duizenden euro's inkomsten.

Vooral de kleinere winkels staan nu voor een dilemma of ze wel of niet met het servicepunt willen doorgaan. Er komen door het servicepunt extra klanten in de winkel en vooral in de dorpen vinden winkeleigenaren het punt belangrijk voor de leefbaarheid. Maar met de verlaging van de vergoeding kan het voor sommige winkeleigenaren financieel niet langer uit. 

Trefwoorden: 
postservicepunt PostNL VVP
Deel dit bericht op:
(advertinsje)