De Friesland stuurt nota over premie met de post

15 des 2014 - 14:06
  • Kantoar fan De Friesland yn Ljouwert

Zorgverzekeraar De Friesland heeft besloten om de rekening voor de premie over januari niet langer via de mail te versturen, maar via de post. Eén op de drie klanten van De Friesland krijgt alle nota's en andere berichten per mail. Het afgelopen weekend ging dat mis. Zo'n 7.000 klanten van De Friesland kregen bij de mail een premierekening van een andere verzekerde.

Volgens Steven Hofenk van de raad van bestuur ging er wat mis bij het koppelen van emailadressen aan rekeningen. Het verzekeringsbedrijf is nog aan het uitzoeken wat er precies mis ging.

De fout komt op een ongelukkig moment voor De Friesland, want net in december besluiten de klanten van zorgverzekeraars met welk bedrijf ze in zee gaan in het jaar 2015. De Friesland heeft daarom heel snel op de eerste klachten gereageerd, door alle klanten die een verkeerde nota hebben gekregen persoonlijk over de fout te informeren. Mensen die een rekening voor een ander hebben gekregen, kunnen die het beste weggooien. Iedereen krijgt deze maand nog een goede nota via de post.

Ruim 160.000 klanten van de 565.000 klanten van De Friesland krijgen de rekeningen en alle andere informatie via de mail.

Deel dit bericht op:
(advertinsje)
(advertinsje)