De Friesland verbaasd over open brief gemeenten

14 sep 2016 - 20:03

De Friesland zorgverzekeraar is verbaasd over de open brief die de gemeenten Dongeradeel, Dantumadiel, Ferwerderadiel en Kollumerland woensdag hebben gepubliceerd. Volgens de verzekeraar is er continue contact geweest tussen de partijen en staat er zelfs een gesprek gepland voor volgende week woensdag.

De overleggen over hoe het verder moet met Sionsberg zijn op dit moment gaande en de zorgverzekeraar wil terwijl de gesprekken lopen niets naar buiten brengen.

Woordvoerder Gerrie Riemsersma van De Friesland

"Een broedende kip moet je niet storen," aldus woordvoerder Gerrie Riemersma van De Friesland. "Wij willen wel antwoorden geven op de vragen die in de brief van de gemeenten worden gesteld, maar niet voordat de gesprekken zijn voltooid." Volgens De Friesland blijven de beëindigde contracten beëindigd.. De gemeenten dringen erop aan dat de contracten weer worden hersteld, of dat de beëindiging wordt uitgesteld. Maar dat wil De Friesland niet.