Positieve reacties op nieuw zuivelmerk Weideweelde

26 jul 2016 - 09:03

Veel boeren hebben belangstelling voor het nieuwe zuivelmerk Weideweelde. Dat zegt Adrian Langereis van Noorderlandmelk. Dat verwerkt de melk. Het nieuwe merk is het initiatief van het zogenaamde Boerengilde. Van een verkochte verpakking gaat twee cent naar agrarisch natuurbeheer bij de aangesloten boeren. 

Na de introductie van het merk in juni hebben de eerste boeren die graag mee willen doen zich al gemeld. Vooral bij Friese boeren is het merk in opkomst: zeven van de twaalf deelnemende boeren komen uit Friesland.

Verhaal achter de melk

Ze moeten nog wel even wachten, want het zuivelmerk is nog niet in alle supermarkten verkrijgbaar en daardoor is de hoeveelheid melk die Weideweelde kan verwerken nog beperkt. Het Boerengilde krijgt wel veel positieve reacties van consumenten op het initiatief. "Vooral het verhaal achter het merk, het agrarisch beheer, wordt als positief ervaren," vertelt Langereis.

Samenwerken voor meer bekendheid
Volgens hem kan Weideweelde alleen een succes worden als boeren, supermarkteigenaren en consumenten samenwerken. "Dan kan Weideweelde echt groeien." Ook de Vogelbescherming, die met Weideweelde samenwerkt, voert actie om het zuivelmerk meer bekeindheid te geven.

Deel dit bericht op:
(advertinsje)
(advertinsje)