Provincie wordt steeds klantvriendelijker

16 mrt 2016 - 14:50
  • It provinsjehûs yn Ljouwert

De provincie Fryslân doet het de laatste jaren steeds beter als het gaat om de telefonische bereikbaarheid, het beantwoorden van e-mails en het betalen van rekeningen. Dat blijkt uit een extern klanten-onderzoek. Daarin scoort Fryslân een 7,6. In 2013 was dat nog een 7.4 en het jaar daarvoor een 7,2.

In vergelijking met andere provincies heeft Friesland landelijk gezien de hoogste score. Voor het onderoek werden bijna 600 klanten en relaties van de provincies gevraagd om hun mening over de dienstverlening. 

Het gaat dan bijvoobreeld om medewerkers van gemeenten, inwoners, instellingen en bedrijven. Van die 600 mensen heeft 39% gereageerd. Er zijn ook punten waar de provincie Fryslân minder goed op scoort: het beantwoorden van brieven duurt soms te lang. 

Deel dit bericht op:
(advertinsje)
(advertinsje)