"Marketing toerisme Noordoost-Fryslân kan beter"

02 nov 2015 - 23:19

Er moet verbetering komen in de marketing van Noordoost-Fryslân. Dat wil de stichting Regiomarketing en Toerisme. Die zet in op de vijf streken in het gebied. Het gaat dan om Terpenland/Waddenzee, Dokkum, Lauwersmeer, Alde Feannen en de Noordelijke Friese Wouden. De plannen hiervoor werden maandagavond gepresenteerd.

De stichting is opgezet om de streek beter op de kaart te zetten, nu de VVV's zijn verdwenen. De stichting heeft echter last van de problemen bij Merk Fryslân. Merk Fryslân functioneert namelijk niet meer goed sinds het opstappen van directeur Loek Hogenhout.

Stichting Regiomarketing en Toerisme gaat door met de inzet op een gemeenschappelijke marketingorganisatie. "Mensen komen naar Fryslân, niet specifiek naar het noordoosten." Om het gebied nu al goed in de markt te zetten, zal met name worden ingezet op het gebruik van social media en het uitnodigen van bloggers die schrijven over toerisme. Zo wordt er komend weekend voor de tweede keer een bloggers-event gehouden. Zo'n zestien bloggers verblijven dan een aantal dagen in Kollumerpomp, in de hoop dat deze bloggers op internet positieve stukken schrijven over het gebied.

Deel dit bericht op:
(advertinsje)
(advertinsje)